Sabtu, 19 Mac 2011

Bersawang...

Macam tak sesuai tajuk dgn gambar kan... hehehhehe... Actually, tajuk tu membawa maksud blog nie yang dah bersawang sbb lama ditinggalkan. Kesuntukan masa saya hingga terpaksa melupakan buat sementara dunia blog saya. InshaAllah saya akan cuba mencuri sedikit masa dari kesibukan saya untuk memasukkan entry di blog saya ini. Ohh yer.. mengenai gambar diatas. Pemandangan cantik nie saya ambil dari kampung saya, ditepi Sungai Perak. Cantikkan ciptaan Allah SWT... Rasa rindu tiba2 pada kampung, ibu bapa tercinta... Ohh kalau la saya dapat terbang kesana disaat ini alangkah indahnya. Kalau dulu sebulan sekali pasti saya akan menjejakkan kaki ke kampung melawat kedua ibu bapa saya. Untuk beberapa tahun nie kemungkinan saya tak dapat berbuat demikian oleh kerana suami kesayangan saya sedang melanjutkan pelajaran dan wajib menghadiri kelas setiap hujung minggu. Takpe la, berkorban untuk sementara waktu, bukan lama mana pon. Alhamdulillah kedua orang tua saya pon amat memahami kesukaran saya buat sementara waktu ini untuk melawat mereka. Hujung minggu saya selalu saya habiskan bersama anak kesayangan saya Mimie dan mencuba resepi baru. Hehehehhe... seronok rasanya bila melihat suami dan anak makan penuh selera.. Sebenarnya saya nie bukan lah seorang yang mahir memasak tapi setelah berkahwin dan mempunyai seorang anak, saya belajar memasak dan kalau boleh nak anak saya makan makanan yg berkhasiat, bersih dari air tangan ibunya sendiri. Dari itu saya cuba untuk memasak dan terus akan belajar memasak.. saya enjoy sebenarnya memasak di dapur rumah sendiri dan memasak untuk suami dan anak saya.

Buat permulaan nie mungkin saya akan masukkan resepi masakan saya. Sebenarnya itu la antara tujuan saya membuat blog nie. Bukan apa, saya mahu blog nie menjadi rujukan saya memasak dan menyimpan resepi2 saya. Sayang rasanya kalau kita lupa dan tak simpan resepi best yg kita masak kan.. Oh ye, gambar di atas nie adalah koleksi Vantage saya yg tidak seberapa. Saya beli nie dari Langkawi.. Lama mengidamkannya.. Hehehe... Ok la, sampai disini dulu untuk kali nie.. Jumpa lagi dilain entry.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan